News letters
2020
När vi styr vår verksamhet vill vi veta - inte gissa – oktober 2020
SKR väljer KeyForCare – juni 2020
Hemtjänsten i Gislaved inför KeyForCare – januari 2020
2019
Resultat i realtid – september 2019
Nya lokaler för psykiatrin - hur går det? – maj 2019
2018
Patientens livskvalitet efter behandlig – september 2018
#MeToo och KeyForTeam – maj 2018
2017
Kvalitetssäkrade resultat – november 2017
Island inför KeyForCare – april 2017
2016
Nöjda patienter i Skaraborg – november 2016
KeyForCare mäter patientupplevelsen – april 2016
Articles
Vi kan inte låta bli att lyssna på patienterna
Hanna Waernér på Kvinnokliniken Akademiska sjukhuset berättar hur de utvecklar sin verksamhet med stöd av KeyForCare.
Källa: Dagens Nyheter, Vård och Välfärd
2020-01-13

Patienternas synpunkter – en guldgruva för Sophiahemmet.
“En digital patientenkät som samlar in och redovisar patienternas erfarenheter och synpunkter i realtid har hjälpt Sophiahemmet att ställa om till en patientdriven verksamhetsutveckling där patienternas förslag till förbättringar omsätts i påtagliga åtgärder."
Marie Wickman Chantereau, chefläkare Sophiahemmet
Foto: David Bicho, Sophiahemmet
Källa: 19 juni 2019, DN Almedalen Vård
Kundundersökningar på klinik
Petra Levin verksamhetschef på Uppsala Barncentrum- och vårdcentral berättar hur de framgångsrikt förbättrar sin vårdkvalitet genom KeyForCare.
Källa: På Bettet, nr 3 2019, sid 4-5 (personaltidning för Folktandvården Västra Götaland)
Digital enkät på Hälsocentralen
Anette är kund på Hälsocentralen Sophiahemmet sedan åtta år och en av patienterna som svarat på den nya digitala patientenkäten.
Källa: IT-hälsa
Förbättringsarbete på Sophiahemmet
Nu inför Sophiahemmet ett nytt digitalt verktyg för att mäta patienternas upplevelse av vården. Det innebär bland annat möjlighet till snabbare återkoppling till verksamheterna och att alla vårdtagare kan delta i Sophiahemmets förbättringsarbete.
Källa: SophiaNytt